Član IAS Marjan Pipenbaher prejel nagrado

13. oktobra, 2021

Marjan Pipenbaher je inženirje fasciniral z več kot 200 vrhunskimi projekti mostov, njegovi mostovi popotnikom skrajšujejo poti, opazovalci ob pogledu nanje ponižno zadržijo dih.

Letošnjo nagrado Časnika Finance za posebne dosežke v gospodarstvu je na Poslovni konferenci Portorož prejel Marjan Pipenbaher, projektant mostov, soustanovitelj in glavni direktor projektantske družbe Ponting.

Iskreno mu čestitamo!

Utemeljitev časnika Finance:

Časnik Finance Marjanu Pipenbaherju nagrado podeljuje, ker je edinstven. Takšnih graditeljev je danes vse prej kot na pretek in je zgled za vse nas: »Marjan Pipenbaher, inženir gradbeništva in prislovično čili Štajerec. Njegovi mostovi, naj si bodo v Sloveniji, njeni bližnji okolici ali tam nekje daleč na vzhodu ali zahodu, te vedno navdajo ne samo s popotniškim občutkom učinkovitosti, temveč tudi s ponižnostjo in pri vsakem prečkanju ali zgolj s pogledom nanje tudi s svežim in globokim vzdihljajem,« njegovo delo med drugim opredeljuje obrazložitev nagrade Časnika Finance.

Mostovi povezujejo duše

Pri tem Pipenbaherjevega dela ne moremo ovrednotiti le skozi inženirsko optiko. Simbolni moment mogoče celo presega matematične in fizikalne zakone, po katerih njegovi mostovi rastejo in stojijo: »Most je vedno pot čez vodo ali globel. Lahko je več. Most ima lahko dušo tistega, ki ga je projektiral. Most vedno povezuje ljudi, povezuje duše, ki jih lahko navdahne. Most je vedno funkcionalen, lahko nosi globoko estetsko vsebino. Most je vedno racionalen, hkrati je lahko tudi umetnost,« še piše v obrazložitvi.

Projekti za več kot 200 mostov

Marjan Pipenbaher je v svoji karieri izdelal več kot 200 projektov mostov, širša javnost ga je v Sloveniji spoznala po avtocestnem viaduktu Črni Kal, še večjo prepoznavnost je pridobil s projektiranjem več kot 2,4 kilometra dolgega mostu na Pelješac, ki je trenutno eno največjih gradbišč v Evropi.

Slovenija, Izrael, Turčija, Maroko

Sodeloval in zmagal je na številnih domačih in mednarodnih natečajih. Med njegovimi projekti lahko v ospredje postavimo mostova Nissibi in Komurhan z glavnim razponom 400 metrov prek reke Evfrat v Turčiji, 975 metrov dolg železniški most na hitri železniški progi Tel Aviv–Jeruzalem, 600 metrov dolg most Via­duc Sur Oued Menar v Alžiriji in 1.300 metrov dolg most s 450-metrskim glavnim razponom v Boki Kotorski.

Marjan Pipenbaher predava na mariborski fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo. Je avtor več kot 150 strokovnih in znanstvenih člankov ter član najpomembnejših slovenskih in mednarodnih strokovnih združenj. Pred tremi leti je prejel Puhovo nagrado za vrhunske dosežke na področju projektiranja mostov in za prispevek k uveljavitvi Slovenije v svetu.

Posted in: Novice